Havndal Udbyneder IF

Havndal Volley, Årsberetning 2020

Forårssæsonen 2020 sluttede brat. Heldigvis var det kun få uger, der blev coronalukket, men vi mærkede det især, da vi, for første gang siden starten i 1984, måtte aflyse vores Gl. Dansk Stævne den 2. maj.
Kidsvolley og teenvolley
Vi var ikke mange ungdomsspillere, da vi startede i efteråret 2020. 4 skønne, små piger fra Gjerlev var holdt op efter kun en enkelt sæson - de var begyndt at spille fodbold. Glædeligt var det, at de unge spillere (teen) havde holdt fast i vores idrætsgren. 2 drenge og 4 piger fra 7.-9. klasse mødte op og holdt fast gennem efteråret, selv om de fleste stævner blev aflyst - heldigvis nåede de at komme til ét stævne i Randers. Også et kidshold fra 5. klasse nåede at komme af sted til et stævne. I løbet af efteråret fik vi stabiliseret deltagerantallet, og der begyndte faktisk at komme flere nye spillere. En mandag i december var vi helt oppe på 17 spillere til træning.
Men så lukkede hallen.
Motion
I september startede Motionsvolley fint med en bane fuld alle tirsdage, og der blev spillet rigtig fin volley med helt op til 16 deltagere. Ovenikøbet var der nogle, der ikke var kommet i gang fra starten. Det tegnede rigtig godt, men så skulle vi skære ned og måtte kun være 10 personer i hallen. Jeg troede, der ville blive problemer med oversiddere, men meget hurtigt havde vi kun 10-11 spillere, så det løste sig selv, og der blev spillet volley hver tirsdag.
Men så lukkede hallen.
Årets Motionsspiller 2020 blev Marie Conradi. Hun går meget op i volleyspillet, og møder trofast op - også når der er beachvolley. Marie blev kåret ved en fest hos Rikke Thorup i efteråret. En fest, der også markerede afslutningen på beachvolleysæsonen, for der blev spillet beachvolley i sommeren 2020.
Afrunding
Til sidst vil jeg sige tak til alle, der har haft forbindelse til volleyafdelingen i 2020. Tak til udvalgsmedlemmer: Ivan Lorentzen, Rikke Thorup og Alan Slater.
trænere: Erika Hansen og Bjørn Kjærgaard hjælpetrænere: Helle Sjøgren og Ditte Silverkilde
Tak til holdledere, forældre og sponsorer.
Især tak til Støtteforeningen, der betyder, at det er billigt at gå til kidsvolley. Tak til HUI’s bestyrelse, Hallen, halinspektøren og Ellen for godt samarbejde.

Flemming Andersen formand for Havndal Volley